söndag 4 juli 2010

4th of july

Idag fick jag helt plötsligt en jäkla massa sms. Det äldsta var daterat den 23 juni. Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt till berörda parter som inte mottagit något svar. Suck. Den där telefonen alltså. Har iaf bytt tillfälligt i väntan på min HTC Wildfire som ännu inte behagat dyka upp. Nytt leveransdatum är 7 juli vilket är nu på onsdag men det gör inte mig gladare för det då vi drar på vår lilla turné imorgon bitti.

Första veckan på semestern kunde inte börjat så mycket bättre. Midsommar firades på en herrgård i Huskvarna. Årets första (svenska) dopp skedde i ett 13-gradigt Vättern. Mitt första dopp i Vättern ever. Den är ju jävligt kall. Men den dagen var det så varmt att det var ett måste att svalka sig.Ett stopp i Kimstad där några vänner köpt hus. Tvåbarnsfamilj numera. Helt galet vad mycket som händer på kort tid. Barn är jäkligt härliga och jag undrar vad de får all energi ifrån. Dansade med en två-åring tills jag stupade.

Sen har vi varit hela veckan i Stockholm. Ätit goda middag på restaurang varje dag. Ramen ki-mama, Paladar de Cuba, Thaibåten och mamas ans tapas. Att äta ute varje kväll är min definition av semester. Vi har varit på Skansen, G har frilansat som brandman (yeah!), solat och badat, druckit champagne i park och ätit jordgubbar, dansat i natten i 13 cm höga klackar, haft klänning och kjol nattid utan att frysa.


Idag kommer vi mest vara hemma och ta det lite lugnt. Tvätta och städa lite. Hänga på balkongen. En tripp till föräldrarna för att kika till katterna.

Det här med semester alltså. Betald semester är ju ett riktigt bra påfund. Snorkla i Egypten eller lapa sol vid Grisslinge havsbad samtidigt som man faktiskt får betalt när man ligger där. Helt fantastiskt. I like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar