onsdag 15 juni 2011

Master class

Att äta god mat är ju det bästa som finns tycker jag. Att gå ut och testa nya restauranger och äta välkomponerade rätter och dricka något gott i trevligt sällskap. Att laga den själv är jag dock inte lika pepp på. Jag tycker innerst inne att det är rätt kul att laga mat, kanske inte den där vardagsmaten man lagar när man är trött och kommer hem efter jobbet (vilket jag tyvärr alldeles för sällan gör, jag är bortskämd med min fina man som lagar mat åt mig). Men lite mer festlig mat så där och testa nya recept. Känna mig stolt över vad jag lyckats åstadkomma och dela med mig av det till G.

För ett tag sedan var jag som sagt på rent a chef och lagade mat tillsammans med mitt jobb. En mycket trevlig upplevelse. Jag var med i gruppen som lagade huvudrätten och i lördags lagade jag denna rätt till G.




Halstrad röding med skaldjursrisotto samt vaniljskum

Verkligen hur gott som helst. Till detta drack vi vinet Henri Bourgeois - Sancerre Les Baronnes. Det drack vi till vår bröllopsmiddag på Aquavit grill & raw bar. Visserligen en annan årgång men det var riktigt fint det med ;)

Så, min tanke är att jag/vi ska våga testa och laga lite mer avancerade rätter. Ett tips är att kanske inte laga det när man väntar besök och har en viss tid att passa. Och sen kan det ju vara bra att läsa igenom receptet innan man börja laga, även fast man gjort rätten EN gång tidigare i sällskap med andra. Bara en tanke så där. Bra att jag har en man som har båda fötterna på jorden medan jag själv blir lätt hysterisk när det blir lite mycket.


Happy cooking!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar