lördag 9 juli 2011

typ semester

Att ta en dag extra ledighet i samband med helg gör så väldigt mycket. Särskilt då man inte har någon längre semester inplanerad. Överlag kan jag tycka att vi nyttjar varje helg så mycket mer. Det borde vi bära med oss till nästa sommar och alla som kommer därefter.



















Denna helg kör vi lite av en repris av förra. Igår körde vi en heldag i Vaxholm, precis som vi planerat förra lördagen. Men då hann vi bara komma dit, beställa mat och sen svimmade jag. På Melanders fisk. Det var så där. Synen min försvann ett tag och när den väl kom tillbaka så var allt väldigt, väldigt ljust och helt vitt i mitten av mitt synfält. G hade en konversation med en sjuksyster via telefon då de ringde efter en ambulans, men vi valde att avvakta och det blev bättre och synen kom tillbaka helt. Lite vatten och mat på det sen var jag återställd. Men läskigt att tappa synen så där, det har jag inte varit med om tidigare.

Ikväll blir det Gröna Lund, precis som förra lördagen (efter att jag vilat mig vill säga). Lite femkamp är ju aldrig fel i detta väder. Idag har vi varit vid Alby badplats, det gillade jag väldigt mycket. Hästar, kossor och får precis i närheten och varmt i vattnet, det är ju faktiskt en sjö, och det uppskattas av en badkruka som mig!

Well, nu ska jag hoppa in i duschen. Sen blir det lite nordafrikansk, sej istället för torsk denna gång, men G kan inte annat än att lyckas med sin matlagning. Sen blir hemmagjord blåbärsparafait som vi slängde ihop igår (ja, faktiskt var det väldigt lätt!) till efterrätt. Vi har ju hur mycket blåbär som helst i frysen som vi fått av svärföräldrarna. Och svamp också för den delen. Inte helt fel! 

Massa kärlek till er vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar