tisdag 22 november 2011

Hej från NY!

Här kommer en liten uppdatering. Allt är mycket bra, fortfarande jetlagged, men det går rätt bra ändå. Knasigt väder, jättekallt ena dagen, uteserveringsvarmt andra dagen. Idag har det spöregnat hela dagen men jag har trotsat vädret och strosat runt utan paraply. Jag går faktiskt mest här, åker inte så mycket t-bana, bara om jag ska riktigt långt bort.

Vi har hitills träffat två organisationer/företag och det har varit hur kul som helst. Massa inspiration!


Annars är amerikanerna hur sociala och trevliga som helst. Vart jag än går, om jag är inne på en supermarket och köper en flaska vatten eller på ett fik så frågar alla hur jag mår och om jag har en bra dag. Ganska snabbt brukar det komma fram qtt man inte är amerikan och alla vill veta vart man kommer ifrån, hur länge man är här, vart man bor osv. Det blir bästintill livshistorien hela tiden, eller kanske inte men nästan ;) kul och väldigt annorlunda mot hemma.

Har hur mycket mer som helst att berätta. Men det gör jag när jag kommer hem. Orkar heller inte föra över några bilder, det får också bli när jag kommer hem. Nu ligger jag nyduschad och nedbäddad i sängen och ska se nått avsnitt av SATC och äta cupcake innan jag ska möta upp J & J för middag på stan.



Location:Church St,,USA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar