fredag 26 februari 2010

"But there is magic in the air, if I do say so myself"

Rådande kollektivtrafikkaos där SL i måndags gick ut med uppmaningen till folk att stanna hemma. Riktigt så enkelt är det ju inte om man inte har möjlighet att jobba hemifrån.

Som en vis man sa på perrongen i morse: "Man ska inte stressa upp sig för sånt man inte kan påverka". Detta instämmer jag i, men jag har å ena sidan inte heller berörts så väldigt mycket av detta. Jag har helt enkelt gått upp lite tidigare, kommit tidigare till jobbet vilket i slutändan gjort att jag kunnat gå tidigt från jobbet och då sluppit det värsta. Men jag kan verkligen förstå frustrationen när man hör kollegor som har haft i genomsnitt 4 timmars restid fram och tillbaka till jobbet på en resväg som i normala fall tar 20 minuter enkel väg. Kan ju vara lite problematiskt om man har en tid att passa.

Klädkedjorna pumpar ut en massa härliga vårkläder i sina butiker, Metro testar årets nya glassar i dagens tidning och solen har börjat skina och temperaturen har stigit till plusgrader på dagtid (Cirka 0,-nånting, men ändå) vilket resulterat att snön har börjat smälta. Jag tror att det dröjer ett rätt bra tag till innan vi har barmark och inge mer snö i sikte, men vi är på väg mot våren vilket känns helt fantastiskt.

Blir ingen solsemester i vår då det helt enkelt inte tajmar in då G ska byta uppdrag. Men då har vi en desto större semesterkassa när det väl bär av :) Men måste säga att jag är väldigt avis på G:s föräldrar som nyligen åkte till Sydafrika för att vara där i en månad och min kusin som åker till Thailand imorgon för en månad. Det skulle ju sitta rätt fint!

Grattis, grattis säger jag också till det nya tillskottet!

Och med det önskar jag trevlig fredag och trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar