måndag 22 mars 2010

kontraster

En sak kan få mig att lägga alla andra pågående projekt åt sidan så jag kan koncentrera mig till 100% tills det är klart. En annan sak kan ligga ofärdigt alldeles för länge så när man väl plockar fram det undrar jag: "Hur tänkte jag då?". Vissa saker får mig att jubla av glädje och känna total eufori medan andra saker kan framkalla lätt ångest, ont i magen och handsvett. I en situation kan jag behålla ett inre lugn och ge ett väldigt samlat intryck och i en annan situation kan jag ta det personligt och bara vilja gömma mig under täcket.

Olika situationer bringar fram olika handlingar och beteenden. Olika handlingar och beteenden i sin tur genererar olika situationer. Dagens tankar. Nu ska jag dricka upp mitt tea, sen blir det nog en promenad i solen, samla mina tankar för att ta tag i ont-i-magen-och-handsvettssituationen och sedan återhämta mig med ananas/kokosnöt/myntasmoothie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar