torsdag 10 juni 2010

att unna sig å sånt

Jag är väldigt bra på att unna mig saker. Jag tycker alltid att jag förtjänar det, vilken situation det än är. I måndags blev det som sagt hummer och champagne - givet med anledning av tillfället. Igår blev det ett glas champagne till combo sushin. Och idag har jag köpt mig den godast bakelsen från Vetekatten. (Den med choklad, grädde och färska hallon). Nämde jag att vi fick glass med jordgubbar på jobbet?

Oh, well, vad går inte livet ut på om inte att äta och dricka gott? Precis. Imorgon blir en kort dag då det (äntligen och faktiskt) bär av till Jönköping. Eller detta kanske jag inte ska skriva förens vi faktiskt har åkt med tanke på att de senaste gångerna har vi bangat i det sista. Men jag skulle gissa på att det blir av. Skulle nog kunna sätta en slant eller så.

På tal om slantar - vilken skatteåterbäring! Vissa (de mer pessimistiska enligt min mening) ger då kommentaren att man faktiskt har betalat för mycket året som var. Vilket ju helt klart är sant. Men jag har absolut inga som helst problem med att göra det, tvärtom, tycker att det är en rätt bra grej. Jag har ju dock alltid lyckats få återbäring och sluppit få restskatt. Därmed ser jag det som en trevlig klumpsumma med pengar som kommer lagom till sommaren. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar