tisdag 30 augusti 2011

Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor

Idag berättade jag för mina kollegor att jag är nära att börja söka mig någon annan stans. Det är inte helt sant.


Jag skulle vilja säga upp mig med omedelbar verkan. Men det är inte en möjlighet. På torsdag har jag varit på min arbetsplats i ett år. På den tjänsten som jag först tackade nej till, men blev övertalad då det fanns "stora möjligheter till utveckling och andra arbetsuppgifter". Nu sitter jag här, ett år senare och utför samma jobb. Några få extra arbetsuppgifter som enligt mig knappt är nämnbara.


Jag har läst en fyraårig magisterutbildning. Jag är överkvalificerad för min tjänst. Ser inte ljuset i tunneln för tillfället. Detta är min ventilationsblogg och min resa mot, förhoppningsvis, stimulerande och givande arbete.


Men jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar