tisdag 24 april 2012

SERIENÖRD

Jag tittar nog på extremt mycket serier jämfört med andra. Tycker att det är ett hilma bra tidsfördriv och ett "intresse" jag delar med min man.


Just nu har vi sett klart American Horror Story som jag tipsat om nyligen. Väldigt speciell, kan jag rekommendera även om slutet var lite knasigt. Handlar om ett haunted house och en familj som flyttar in. Vi började även se Alcatraz som skulle blir "nya" Lost fast bättre, men den har vi slutat se då vi inte alls tycker storyn var bra. Storyn är att fängelset inte lades ned utan att de intagna och alla kriminalvårdare försvann och nu helt plötsligt dyker upp igen 50 år senare.  Häromdagen började vi se Touch som jag verkligen kan rekommendera, den känns väldigt välproducerad och med en bra story. Handlar om en 10-årig autistisk pojke som kommunicerar med siffror som på olika sätt berör människor världen över som hör samman på något vänster. Game of thrones började riktigt bra men jag har tappat suget lite, känns som att handlingen inte riktigt går framåt utan det känns som att de första avsnitten på andra säsongen inte riktigt handlat om något. "Seven noble families fight for control of the mythical land of Westeros" är Imdb:s fina beskrivning av serien. The Killing har jag också tipsat om förr och den tycker jag är riktigt bra och spännande. Gillar Joel Kinnamans karaktär. Baseras på den danska serien Förbrydelsen som handlar om polisutredningen efter att Rosie Larsen hittas mördad. Once upon a time är lite sådär halvmysig men lite spännande också, men känner att den snart får ta en annan vändning för att hålla serien igång. Handlar om staden Storybrooke där alla invånare typ är karaktärer från gamla sagor och fast i denna värld, den enda som vet om detta är en liten pojke som kämpar för att stadens invånare ska förstå vilka de egentligen är. New girl är kanske ingen givande serie, men den är lättsam och jag gillar Zooey Deschanel. Handlar om en tjej som delar lägenhet med tre killar. Har ni inte sett The Mentalist så har ni missat nått, Patrick Jane är en härlig karaktär. Jane är ett medium som arbetar tillsammans med polisen för att lösa brott. 30 Rock är ju oslagbar nästan alltid och jag är ett stort fan av Tina Fey. En komediserie som handlar om en producent för en tv-show och alla bakom den. Bron var riktigt, riktigt bra även om det tog ett tag innan jag gillade en av huvudkaraktärerna Saga Norén. Riktigt kul med bra svensk/dansk serie. Person of interest tycker jag också är bra, gillar karaktärerna men bör väl också få en annan vändning snart så intresset hålls uppe. Handlar om bekämpning av brott innan de begåtts. Fringe tycker jag började väldigt bra, lite X-files och med gamla Dawson's Creek-skådisen Joshua Jackson, men den tycker jag har blivit lite för wierd nu. Grimm likaså, den var okej men håller inte riktigt måttet. Weeds var en av mina favoritserier förut, men nu blir jag mest irriterad på karaktärer Nancy Botwin. Homeland var riktigt spännande och bra och jag ser fram emot säsong 2. Kul att se Claire Danes också.


The Walking Dead gillar jag också, lite knasigt med en zombieserie men absolut sevärd. Falling skyes är en Sci-Fi serie med Noah Wyle i huvudrollen.


Jag gillade Dollhouse och Tru Calling båda med Eliza Dushku i huvudrollen men de är båda nerlagda. Kan också vara värda att se. Sen följer jag såklart Gossip Girl och Desperate Housewifes, men det gör jag nog mest "bara för att".. de har ju spårat ur lite.


Well, det var lite om serier jag sett/ser. Vilka serier följer ni? Har ni några att rekommendera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar