onsdag 2 maj 2012

Ja, jag lever






Helgen har varit minst sagt fantastisk och jag har haft fyra väl behövda lediga dagar. Och med helgen kom ju äntligen våren! (eller försommaren) I fredags hade jag på mig tunna vinterjackan när jag åkte till jobbet och när jag mötte upp G för en glass i solen med körsbärsträden i blom i bakgrunden var jackan nedpackad i en påse. 


I helgen har jag ätit brunch på Sirap, köpt en cykel, varit på gigantiska Slottsträdgården i Ulriksdal och köpt plantor till balkongen. Jag har invigt cykeln för en tur runt Gröndal med ett fikastopp i solen vid Vintervikens café.Jag har varit på knytkalas för att fira (?) valborg och sett en brasa för första gången på många år. Jag har haft en göra-egen-pasta-dejt som blev köpa färdig-pasta-dejt och den blev nog minst lika bra för det.


Nu är det redan onsdag och snart är det helg igen. Härligt! Har dock hört att det fina vädret inte ska hålla i sig till helgen. Det hoppas jag givetvis inte stämmer. Maj är ju här och då tycker jag att det ska vara riktigt härligt vårväder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar