tisdag 15 september 2009

livets olika vägar

Åkte glatt iväg för att lämna in en ansökan till ett jobb jag verkligen ville ha så var tjänsten redan tillsatt, jahopp, tack för den! Lämnade iaf min ansökan om de skulle ändra sig eller ha några andra öppningar.. jo, men tjena! Man skulle ju kunna tro att jag skulle vilja klämma fram en tår eller två, tycka synd om mig själv och "unna" mig lite socker i form av godis, glass eller coca cola? Icke! Det känns verkligen heltrist men jag ser det helt enkelt som att det inte var meningen. (om de nu inte hör av sig då de läst min ansökan och insett att jag är perfekt för jobbet.. ehhh?)

I dagsläget känner jag faktiskt att jag nästintill har hela världen framför mig, kanske inte riktigt bokstavligen, men jag vet faktiskt inte alls vad jag gör om en vecka, om en månad eller om ett år. Det kan bli så att jag får jobbet jag var på intervju på i måndags - då är inte jag den som tackar nej, även fast jag inte alls vill ha det då jag hellre har ett jobb än inget. Kanske hamnar jag på ett annat ställe, med väldigt intressanta och givande arbetsuppgifter med stora utvecklingsmöjligheter. Eller så... eller så. Det känns faktiskt väldigt skönt och lite spännande att inte veta vad som komma skall. Och detta är väldigt, väldigt stort för mig. Jag som i vanliga fall, eller i alla fall tidigare, alltid velat ha kontroll över min egen situation och haft ångest då jag haft vikariat som höll på att gå ut, trots att jag i det fallet bodde hemma och inte alls var beroende av någon inkomst på det sättet. Det är klart att jag helst av allt vill ha ett jobb men jag måste säga att jag faktiskt lärt mig väldigt mycket om mig själv och vad jag prioriterat under denna tid. Och det är ingenting jag skulle velat gå miste om. Allt löser sig! - som en vis man alltid säger! ;) U!

Nu ska jag fixa i ordning jobbansökningarna som jag ska iväg och lämna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar