söndag 24 april 2011

home sweet home?









Landade strax efter 23 i fredags kväll, kom hem något senare och kollapsade i sängen efter ett antal timmars resande. Vaknade utvilade igår, tog oss in till stan, köpte med oss lite lunch och satte oss i Kungsträdgården och betraktade körsbärsblommorna. Alla har inte slagit ut än, men Oooo, jag är verkligen helt kär, så vackert!  Kan meddela att jag faktiskt var lite rädd att jag skulle missa detta vackra spektakel på grund av vår resa då de blommar under så kort tid. Lyckliga jag när jag såg att de inte slagit ut helt ännu.

När vi kom hem planterade vi de 24 tulpanlökarna vi köpte på flygplatsen i Amsterdam. Ser fram emot att balkongen kommer fyllas med färgglada parrottulpaner om några veckor.

Kvällen avslutades med en hummerpasta, vitlöksbröd, en flaska vin och avslutningsvis en tiramisú och en dubbel espresso på Hosteria Tre Santi.

Dagen idag började rätt tidigt då vi vaknade vid 6. Planerna för dagen är att åka förbi en sväng till Mio och Ikea och spana på lite grejer till nya lägenheten. Sen blir det nog mest till att softa lite hemma på balkongen och lite mys senare ikväll. Tänkte kanske att jag skulle ta och baka eller så. Hmn. Får se.

Känns väldigt konstigt att vara hemma, vardagen i Filippinerna var rätt lätt att vänja sig vid. Saknar det redan. Vattnet, sanden, gul mango, färskpressade juicerna, blommorna... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar