fredag 13 maj 2011

IT'S CALLED LIFE

It's called life. Veckorna sedan vi kom hem har gått fort. Förra veckan sov jag väl i snitt 5 timmar per natt. Denna vecka har jag väl kommit upp i närmare 10 per natt. Sånt är livet. Sedan förra veckan har jag nu fast tjänst. Min andra fasta tjänst. Den första var som tågvärd på Citypendeln när jag var typ 21. Förra torsdagen var jag med jobbet på rent a chef.

Vi lagade rödbetscarpaccio med rostade pinjenötter, parmesan samt balsamicoglaze till förrätt, halstrad röding med skaldjursrisotto samt vaniljskum och vaniljpannacotta med rabarberconsommé till efterrätt. Mycket smarrigt!





Det var faktiskt väldigt, väldigt kul. Lärorikt och roligt att laga mat med sina kollegor. Sen har vi varit en sväng till Jönköping. Njutit av att vara i en småstad, cyklat, fikat och hängt med en massa trevligt folk i solen.


Ny vecka - nya tag. Mer sömn och känner mig åter på banan. Måste dock se till att röra på fläsket lite. Märks av att jag inte rör på mig alls nu. Lite skillnad att vara på semester och vara lite aktiv varje dag. Drömmer om en cykel, en specifik cykel. Drömmer om ett vardagsrumsbord som inte har kommit i produktion. Varför inte? Det är ju precis så jag vill ha det, suck. Inte lätt det där.


Planerar inköp av vitvaror. Känner mig gammal ;) Blir nog till att kika på lite möbler i helgen men ska försöka få in lite trevligt häng också. Nu blire fredagsmys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar