tisdag 14 februari 2012

Beach 2012

För någon vecka sedan tog jag och G ett krafttag när det gäller vad vi äter och la upp ett träningsprogram. Inget godis, chips, Coca Cola eller alkohol på två veckor men i övrigt inga större förändringar i matväg. Vi godtog 70%-ig choklad och har unnat oss typ en bulle och blåbärspaj när vi blivit bortbjudna. Det vi istället ätit sådär på kvällskvisten när man (läs jag) blir sugen på något är blodapelsin i mängder (måste ju passa på innan säsongen är slut!), morötter, avokado, vitkål och nötter (och choklad förstås, min favorit är med mint). Sen har jag också gjort glass på fryst banan och kakao - mycket smarrigt (äts med fördel tillsammans med färska eller frysta hallon).

Vi köpte även Fitness Evolved till Kinect för att få en nystart i träningen. Och jag måste faktiskt säga att det känns bra! För mig funkar verkligen ingen annan träning än hemma-träningen. Känns skönt att få mer tid till annat. Vi har ju sedan tidigare ett set med vikter men vill även införskaffa handledsvikter. Tror jag blir ett jättebra kompliment!

Vår tanke var att vi skulle köra nolltolerans gällande godis, läsk och alkohol i två veckor. Riktigt två veckor blev det inte, jag drack cola i helgen. Men tanken är nu att fortsätta på detta spår och äta normalt, i den betydelsen att vi kan unnar oss godis och annat på helgerna men INTE under veckorna. Eller iaf inte VARJE dag i den omfattningen som innan. Vi köpte även en våg för att se lite resultat där också. Känns ju ganska skrämmande att jag gått upp 13 kg sen jag träffade G. Men jag ska inte stirra mig blind på kilona, för det är egentligen inte det som har nån betydelse (även fast jag är glad att några redan försvunnit).

Jag ska enligt mitt schema köra tre pass i veckan på 30 minuter. Riktigt tre pass kanske jag inte kommit upp i alla veckor då träningsvärken jag fått inte varit från denna värld. Blir väl så när man inte rört på sig på väldigt länge. Har dock kommit upp i mer än 30 minuter nästan varje pass så det är ju iaf bra. Ikväll är det dags för denna veckas första pass. Tjo!

Våra inspirationsbilder inför beach 2012 är iaf dessa två:



Miranda Kerr för mig...




och Zac Efron för G ;)

Dessa kanske vi borde sätta upp på kylskåpsdörren? Eller ovanför den nyinköpta vågen?? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar