tisdag 14 februari 2012

Valentine's Day

Jag tror aldrig jag och G har "firat" alla hjärtans dag eller givit varandra något på denna dag. I dag  så kom vi båda hem med varsin bukett tulpaner och jag med choklad och G med macarons. Fint! :)


För 5 år sedan köpte jag en bakelse till mig själv på bästa konditoriet i Norrköping. Skulle ju unna mig så där på alla hjärtans dag. Fick ett samtal från en kille jag träffade. Vi hade redan bestämt att vi skulle ses dagen därpå (man kan ju inte boka upp en dejt på alla hjärtans dag) men han gav förslaget att vi skulle se på film hemma hos honom. Visst kunde vi det! Sedan frågade han om jag hade fått hans sms? Sms? Nej, det hade jag inte. Sen var det inte mer med det. Klockan 21 skulle han plocka upp mig på vägen hem från en sen labb på universitetet. Bara några minuter innan klockan slog 21 får jag sms:et. (det var väl många som sms:ade den dagen och det svävade väl ute i cyberspace nån timme). Sms:et var inte för på, men ett par rader om att han gillade mig och önskade mig en trevlig alla hjärtans dag. Typ. Jag blev dock typ dödsrädd och tänkte att om jag inte kommenterar det så finns det inte. Strax efter det så knackade på dörren och han plockade upp mig och sms:et kom inte på tal den kvällen.


Nu fem år senare är vi gifta :) Och så här i efterhand är det lite roligt att veta att G fick en sån där sms-bekräftelse precis när han var på väg till mig. Men snäll som han är nämnde han inte det. Då i alla fall.


Älskar dig finaste och bästa G!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar