tisdag 12 oktober 2010

eat pray love-something

 

Nånting som jag tycker är väldigt roligt är när de i filmer eller serier refererar till andra filmer eller serier. Liz Lemon i 30 Rock är väldigt bra på detta. I klippet ovan, som tyvärr inte är orginalklippet refererar hon till Mamma mia! Så himla roligt. 

I dagens avsnitt av Brothers and Sisters refererade Kitty till Eat Pray Love med Julia Roberts. Var ju faktiskt iväg och såg den i förra veckan med två härliga tjejer. Mitt sug efter att göra en längre resa eggades väldigt mycket av denna film. Äta, meditera/yoga (eller "meningen med livet" som det så fint har blivit översatt till i den svenska titeln) och kärlek. Det är väl i princip vad mitt liv består av för tillfället (och en del jobb så klart). Är verkligen så sjukt sugen på att ge mig iväg på en längre resa med G. Det jobbiga är ju att vi gått och blivit vuxna, skaffat jobb och boende. Inte så lätt att bara sticka iväg då inte. Men det går kanske att lösa på något sätt. Om man bara vill så... 


Ett projekt är nästan avklarat och nytt skulle ha påbörjats för länge sedan. Ännu mer beslut att ta (det här med vuxenhet alltså...). Vilket för det mesta känns alldeles jättebra och fantastiskt.. men självklart även skrämmande att ta beslut som påverkar ens egna framtid i så pass stor omfattning. Allt löser sig.








Avslutar med ett par bilder ur Eat Pray Love på fantastiskt vackra (ja - faktiskt!) Julia. Hon är ju verkligen skitsnygg! Tisdag idag och det känns som om helgen snart är här, dagarna och veckorna går så sjukt snabbt. Känns som att det inte alls är särskilt lång tid tills december och födelsedag och jul och nyår. Tiden går verkligen sjukt snabbt. Det jag mest ser framemot nu är frukostseminariet på fredag om kvinnligt ledarskap. Jag anmäler mig typ till allt som går på jobbet :) Hoppas att jag lär mig nått också ;)


Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar