onsdag 20 oktober 2010

prendre des décisions

Och så var jag här igen, vid dessa beslut. Det har blivit väldigt många av dem på senaste tiden. Stora som små. Tidigare har jag nog mest varit lite rädd för att ta beslut som är av större grad än vad som ska ätas till middag på kvällen. Beslut som påverkar framtiden. Beslut som tar mig i någon riktning. Idag känns inte sådana beslut lika skrämmande, inte för att jag tar lätt på dem, men känner mig kanske mer tillfreds med tanken på att ta beslut som förändrar min situation.

Idag har vi varit på val till lägenheten. Gjort de valen vi kan för att göra lägenheten till vår, så som vi vill att den ska se ut. Bläddrat igenom kataloger med 200 olika tapeter, kollat på kakel i olika färger och former och bänkskivor till köket. Det var inte helt lätt inte, men skönt att både jag och G var inne på samma spår och hittade det som passade oss båda. Så svårt att tänka på hur saker och ting kommer att se ut när man inte sett lägenheten i verkligheten utan bara på ritning. Känns lite overkligt, men lite mer verkligt nu när dessa val är gjorda. Vet inte ens om jag kommer ihåg vilka val det nu blev i slutändan. Haha! 1 juni 2011 känns inte allt för långt borta.

I måndags var sista gången på min yoga-kurs som jag har gått, men här blir det ingen paus inte, jag hoppar på den som startar nästa måndag. Sen klämmer jag ju "alltid" in ett drop-inpass lite här och där. (Angående "alltid", för ett tag sedan hoppade jag på en liten utmaning: "yoga minst två dagar i veckan". Gör jag detta under en viss period så belönas jag med en liten överraskningspresent, super!)

På fredag åker vi ner till Jönköping och vi ska fira födelsedag och gå på inflyttningsfest i hus, yes, ännu ett par som gått och köpt sig ett hus, känns väldigt vuxet! Nu ska jag se ett par avsnitt av SATC och sen sooova gott. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar