torsdag 17 februari 2011

BRIDEZILLA



Vilket nervvrak jag varit denna vecka. Vi var och kollade på ringarna i måndags morse. Hon har, av någon anledning, gjort G:s ring bredare. Men det får vara. Min ring passade bra och var i rätt storlek. Nu ska hon sätta i stenarna, gravera och putsa sen är de klara. I slutet av nästa vecka förväntas vi kunna hämta dem. Nervöst.


Klänningen hämtade jag upp i tisdags. Helt underbar, jättefina detaljer, materialet är helt fantastiskt fint... MEN, jag har inte så höga axlar klänningen av någon anledning är sydd efter. Sååå, det får bli att lämna in den till en skräddare/sömmerska. Trots att den alltså är specialsydd efter mina mått. Mitt förtroende för hantverkare är inte på topp just nu som ni kanske förstår. Men ser inget annat alternativ. Känns dock väldigt svårt att hitta en skräddare/sömmerska som hinner fixa det, som har tid, som känns vettig och genuint duktig osv. Det får blir nästa veckas uppdrag.


Igår var vi och vaccinerade oss lite mer. Så nu är det gjort. G har en spruta kvar. Sen ska vi hämta ut malariatabletterna. Och fundera över om vi vill ta Dukoral eller inte.


Idag har jag skickat iväg en beställning på våra inbjudningskort. Slängde in en "korrigering" också så vi får layouten skickad till oss per e-post för godkännande innan det går till tryck. Kändes bra så vi kan dubbelkolla så att inget blir fel. Extra försiktig nu.


Sen har jag även haft mejlkontakt med stället vi ska ha festen på i augusti. De anordnar nämligen en menyprovsmakning för alla par som ska gifta sig under sommaren. Dock självklart när vi är bortresta. De har försökt få oss att skicka föräldrar, syskon eller vänner. Men jag tycker att det är viktigt att jag och G tycker att maten är bra som serveras på vår bröllopsfest. Så jag stod på mig och de ska nu lösa det hela med att vi får en privat provsmakning vid ett senare tillfälle. Vi har redan bestämt att vi vill servera fisk, så det blir ju bara för oss att prova en rätt i alla fall. 


Känner mig allmänt som värsta Bridezillan, jag vill ju gärna ha koll på saker och ting och när det inte blir som planerar, beställt osv då blir jag nollställd, ledsen, frustrerad och arg. Önskar att jag kunde leva mer efter G:s mantra: "Det löser sig". För det gör det ju till 99%. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar