torsdag 17 februari 2011

Friday feeling

Ligger i soffan under täcket och äter godis, dricker coca cola och tittar på Brothers and Sisters. Känns nästan som fredag. Vilket jag egentligen skulle behöva redan nu. Har haft en galet turbulent och emotionell vecka. Stress så det kliar i kroppen och så att hjärnan totalkollapsat. Sovit väldigt mycket men har likväl vaknat som en zombie. Önskar att jag vore mer som G som upprepar mantrat: "Det löser sig", vilket jag också vet att det kommer, men jag blir så ledsen, arg och frustrerad. Maktlös, ser inte lösningen. Men den kommer.


En helg som gräsänka väntar då G strax sitter på ett plan till Tallinn och allt jag tänker göra är att ta det lugnt. Mega-lugnt. En brunch med syster och lite shopping på det. Läsa en tidning eller två, se en film. Soooova. Bara vara. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar