torsdag 6 oktober 2011

New York, New York!





Jag och en kollega har beviljats stipendium för att åka till New York i vår för att träffa massa intressanta personer och lära oss massa nytt! Känns verkligen så himla kul och precis vad jag behöver se framemot.


Ett käpp i hjulet är ju helt klart att jag börjat söka nytt jobb. Och har hittat en hel del väldigt intressanta annonser. Jag kommer ju fortfarande söka såklart och att söka betyder ju inte per automatik att tjänsten är min. Men om, jag vill helst inte ställas inför det ultimatumet att välja en ny arbetsplats och tjänst mot den resan. För då vet jag vad valet blir. Resan väger inte upp de arbetsuppgifter jag har idag. Men det skulle vara så himla kul att få göra en sån här grej, att åka iväg och lära sig massa nytt. Jag tror dessutom att det ser jäkligt bra ut på CV:et med en sån resa. Men som sagt, så som mitt dagliga arbete ser ut idag så väger inte en resa upp för min vilja att utvecklas.


Men som sagt, det blir eventuellt en senare fråga. Och då återkommer jag garanterat med alla tankar som kommer då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar