onsdag 26 oktober 2011



















Snart är det dags igen. För vinter, mörker och kyla. Vi är nästan där. Och jag känner att jag fortfarande inte är riktigt klar med sommaren. Men den är ju tyvärr över för länge sen.


Men mysiga kvällar med en bra bok under täcket i soffan med en kopp tea och massa tända ljus får väl en att överleva, eller åtminstone tina upp och återfå värmen.


Sen kommer julen, med alla dofter och smaker. Vill ha apelsiner med nejlikor i fönstrena. Lussekatter, pepparkakor och massa glögg. Jag är inte kristen och jag gillar inte den kommersiella delen och shopping-hetsen kring jul. Men det där familjära, gemenskapen och att umgås och äta gott. Det är fina grejer. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ta vägen under vinterhalvåret om inte julen fanns. Tänk perioden november - mars, den skulle ju vara fruktansvärd utan julen! Ett antal månader av endast mörker och kyla. Burr, jag fryser inombords bara av tanken.


Nu blev det ju nästan ett halv-deprimerat inlägg men så är inte fallet. Men sommaren 2012 får gärna komma sooner rather then later! Men något säger mig att de närmsta sex månaderna kommer gå rätt snabbt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar