fredag 23 mars 2012

TIME TO MOVE ON

Sitter hemma på balkongen i solen och njuter av våren. Njuter av den där braiga känslan som infunnit sig i magen. Har varit på två arbetsintervjuer denna vecka och tycker att båda har gått väldigt bra. Har ingen som helst aning om vad jag har för chanser. Men, bara att ha blivit utvald och fått komma dit gör mig så himla glad. Sitta och prata om sig själv, vad jag tycker att jag är bra på och vad jag vill göra. Om det inte var klart innan så är det iaf det nu. Vad jag INTE vill göra alltså. Jag är ett typexempel på en person som inte har ett specifikt mål, en viss befattning jag strävar efter eller en särskild arbetsgivare jag vill arbeta för. För mig är själva arbetsuppgifterna och ännu mer HUR man arbetar mycket viktigare.

Det är två helt olika tjänster jag har varit på intervju för men faktiskt hos samma arbetsgivare. Lite roligt. Och inte en arbetsgivare jag överhuvudtaget hade sett som en potentiell arbetsgivare för mig om jag inte hade haft det jobbet jag har idag. Sen har jag minst ett super-intressant jobb till att söka. Spännande! Och vilken boost det är att träffa trevliga människor och prata om sigsjälv. Visste inte att jag var så ego ;)

Men en sak som är säker - it's time to move on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar