tisdag 14 juli 2009

do not disturb

Do not disturb-skylten har hängt på dörren hela dagen idag. Jag har bara varit utanför hotellet en kort sväng. Skulle inhandla vatten och mat för dagen. Slängde bara på mig en klänning. Varken utmanande eller kort. Män/killar gåendes/i bilar/på mopeder har skrikit, ropat och kommit fram och börjat prata med mig. Jag har bara totalignorerat och gått vidare. Är glad att jag inte förstår franska. Vi har för i övrigt förstått att vi inte bor i något vidare område här i Paris, vi bor vid Porte de Clichy. När de G arbetar med här nere fick höra det frågade de om vi har kniv. Så mycket trevligt område med andra ord. Vi tycker det har funkat fint utan kniv kan jag iaf meddela.

Åt en kycklingtallrik på ett ställe i närheten och kollade på Le Tour de France på tv. Då såg jag att de cyklade igenom en liten stad/by som såg exakt ut som den som filmen Chocolat utspelar sig i. Har någon nån aning av vad det är för stad/by som jag menar?

Sedan dess har jag mest legat i sängen, surfat, kollat på House, ätit kall chokladmoussebakelse och druckit Schweppes Agrum', mums! Nu ska jag nog sova lite. I kväll har vi ett bord på le restaurant och sedan väntar nationaldagsfirande!

1 kommentar:

  1. Mysigt ni har det:) Klart att killarna visslar efter dig snygging:)

    SvaraRadera