torsdag 9 juli 2009

livet och allt vad det innebär

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag känner mig faktiskt inte riktigt som en turist här i Paris. Jag gör inte så turistiga saker och råkar jag själv på turister tycker jag i allmänhet att de är mest jobbiga (förutom australiensarna på den aussiepuben i förigår) men liväl är jag ju en turist. Men det märks att det är en annorlunda resa, både för mig och G. Känns knasigt att på egen hand upptäcka och se saker om dagarna som G missar. Tråkigt på ett sätt, kul på ett sätt. Tråkigt i den meningen att G inte har en möjlighet att se och upptäcka allt jag hinner, kul och bra på det sättet att jag mer än gärna delar med mig och åker tillbaka och visar upp de ställen jag besökt och hittat som jag tycker är bra/kul/intressanta på något vis.

Idag tänkte jag bege mig till le Marais och leta upp ett specifikt falaffelställe jag blivit rekommenderad, får se hur det går :) Men innan dess ska jag fortsätta med att sitta i sängen, äta bigarråer, surfa, söka jobb och läsa bok.

Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar