måndag 6 juli 2009

premier jour

Sent igår kväll kom vi fram till vårt hotell. Trött var bara förnamnet. Hatar ju som sagt att flyga och under turbulensen strax innan landningen grät jag (som vanligt) och höll krampaktigt fast i stolen medan G snällt klappade på mig.

Lika glad som karaktären Carrie i SATC blev jag emellertid när jag kikade ut genom vårt fönster på hotellet och ser Eiffeltornet lysa klart inte allt för långt bort och jag fick samma reaktion: hopp och studds med klappar och glädjetjut. G undrade vad jag höll på med :) På vårt hotell har vi visst en Kuddmeny, jag sov riktigt gott på de vi fick.

Dagen idag påbörjades med en frukost bestående av scrambled eggs, croissant, vattenmelon och apelsinjuice. Man tar det som är godast :) Sedan har jag promenerat omkring runt kring Cour St-Émillion, tittat på tussiga kattungar och hundvalpar instängda i glasburar (stackars, stackars), köpt med mig take-awaypasta med lax och suttit i en park och läst bok och bara njutit.

Nu ska jag ta en dusch och vila lite innan G kommer "hem", känns galet att detta rum kommer vara vårt hem de närmsta två veckorna, crazy, but oh, so nice!

Love!

5 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt....ha det så bra:)

    SvaraRadera
  2. awww.... how nice. skicka vykort ;) hörngatan 3, jansson :)

    ha det så himla mysigt! och du måste dricka iallafall en cafe au lait :)

    SvaraRadera
  3. Låter bra det!
    Men om du grät vid turbulens drack du inte tillräckligt med vin innan/under resan!

    Puss syster

    SvaraRadera
  4. åhh, njuuuut kära du! puss från anna

    SvaraRadera
  5. Haha, näe, jag drack inte en droppe alkohol innan eller under flygningen ;)

    SvaraRadera