söndag 1 augusti 2010

Helgens väder har ju iaf visat att det definitivt inte är höst än. Det gillas väldigt mycket. Pessimistisk som jag är har jag undrat om hösten varit på ingång efter veckans ihärdiga regnande.

Amerikanska pannkakor på balkongen och hemmahäng för mig idag. G är iväg och spelar golf och jag njuter av lite "egentid".

Vad är det här med att män känner ett behov av att tuta och vissla när de ser något de gillar? Kan man inte få vara ifred ens på väg till matbutiken i Älvsjö? För inte så länge sedan var det en taxichaufför som lockade på mig som om jag vore en katt. "Kssss, kssss". Hållå? Jag vet inte ens vad det betyder men förnärmad blev jag. Suck.

I veckan blir det förhoppningsvis till att ta tag i yogan igen då E är tillbaka i stan. På tiden, och den här hösten har jag bestämt mig för att träna lite mer kontinuerligt. Och även tänka på vad jag äter, eller inte matmässigt då. Men ska försöka skära ner på mitt sockerintag. Hua, vet inte alls hur det kommer gå. Coca Cola liksom. Fi faan. Ett beroende är väl inte så farligt att ha? Ehhh...

1 augusti till ära så ska jag ta och rensa ut lite ur klädkammaren. Finns nog en hel del som kan slängas, skänkas ev. säljas. Sen tänker jag på lite röda godingar också. Får ta och boka en helg med kräftfiske snart också. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar