onsdag 8 september 2010

Mixed feelings

Dagarna bara flyger förbi. Lär mig nya saker varje dag och har redan utvecklat nya rutiner och effektiviserat, här snackar vi snabba puckar, me likey! Tiden på arbetsplatsen är dock mycket längre än vad jag är van vid och därmed blir tiden utöver arbetet, min älskade fritid desto kortare, me no likey!

Förhoppningsvis är detta en vanesak och något jag kommer växa in i. Men jag är inte van vid att vara på jobbet till halv fem. Nu kanske vissa av er rynkar på ögonbrynet och jag vet att jag tidigare haft en riktig jävla lyx som kunnat bestämma arbetstid rätt mycket själv. Men det är väldigt svårt att vänja sig av. Den där lyxen att gå hem 13, 14 eller tre. Bara så där. Utan att fråga någon, utan att meddela någon (självklart hänvisa telefonen och skriva in i outlook som med allt annat).

Jag är lite rädd att min fritid, som jag prioriterar väldigt högt, liksom kommer försvinna och att mitt liv inte kommer bestå i annat än jobb, sova, äta, träna. På tal om träning, i dag när jag varit på min arbetsplats i precis en vecka så var det dags för första massagetillfället. Något som jag självklart tycker är väldigt viktigt. Det första jag fick höra var att massören skulle vara snygg. Det var han inte, eller inte min smak iaf. Meeen, här hade jag iaf sett framemot massagetiden och en nya massör och så gick de första 15 minutrarna till att fråga vem jag är, hur jag rör på mig osv. Självklart kommer han fram till att jag måste träna meeeera, helst styrketräning för att bygga upp musklerna i ryggen då det är ett relativt stillasittande arbete jag har. Och här går jag runt och tycker att jag är "duktig". Typ. En massa tjat och gnäll på mig blev det iaf och jag betedde mig som ett barn i trotsåldern, kom med massa bortförklaringar och undanflykter.

Så vi kom väl fram till att jag ska införskaffa en en sån där gummisnodd och en pilatesboll. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar