torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan

Så var vi här. Två dagar kvar till jul. Min julkänsla har nog inte riktigt hunnit infinna sig. Så mycket annat som händer runt omkring och vi har skippat allt som har med julpynt att göra. Tror också det har att göra med att min ledighet precis påbörjats i denna stund.

Inför nästa år, och kommande jular skulle jag nog helst vilja vara ledig ett par dar innan jul. Då man bara kan koncentrera sig på att mysa, pyssla och sånt. Komma in i julstämning med andra ord.

Igår skulle jag vara snäll och sällskapa G för att köpa julklappar inne i stan efter jobbet. Seriöst, jag pallade det inte, jag åkte hem. Haha! Jag är en sån som är klar med klapparna långt i förväg. Nu är jag visserligen inte heeelt klar med årets klappar. Men vi ska fira jul med mina föräldrar först dagen innan nyår och min kära syster kommer först hem nångång i januari eller kanske ännu senare. Så jag åkte med gott samvete hem.

Ikväll ska det fixas en massa och bra är väl det för annars hade jag bara lagt mig i en hög och gråtit tusen liter. Jag vet inte hur många gånger jag nått den punkten då jag inte orkar längre. Så ska det ju inte vara. Verkligen i n t e. Får se om jag kan förändra saker och ting. 2012 here we come... eller nått.. blä.


Men, in med de känslorna i nått mörkt skrymsel långt, långt in för imorgon bitti bär det av ner till Jönköping och då börjar äntligen julledigheten och då kanske julstämningen infinner sig. Om jag nu lyckas ignorera vissa fakta och känslor vill säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar