måndag 19 december 2011

The List

Är fortfarande förkyld och har en hals som spökar med torrhosta. Men imorgon bitti ska jag till jobbrt. Har dock legat i sängen i över två timmar och försökt somna. Näsan och halsen gör sitt men även The List.


Jag är inte småbarnsförälder men av någon anledning tycker min hjärna att det är en bra aktivitet att sysselsätta sig med nångång ibland och gärna när jag prwcis ska somna. I grund och botten handlar det ju så klart om stress och tidigare kan jag ha förståelse för att jag legat och grubblat och gjort diverse kom-ihåg-listor innan John Blund ens velat visat sig. 2011 har varit ett väldigt händelserikt år med vigsel, långresa, flytt, fest, några till resor på det och gud vet vad. Men nu då? Borde jag inte kunna få unna mig en lugn stund utan en massa "måsten"? Jaa, men då är det ju andra grejer som spökar. Så nu hoppas jag på att saker och ting löser sig så jag kan sova gott. Men jag känner mig själv och vet att min hjärna gärna sätter sig på högvarv och lätt spinner iväg för minsta lilla. Det finns liksom alltid nått. But I'm working on it!


Har ni insomningssvårigheter? Om ja, vad gör ni åt saken?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar