torsdag 29 december 2011

Workspace













Bilder: weheartit.com

Jag drömmer om en fin, ljus och färgglad, organiserad och inspirerande arbetsplats likt dessa ovan. Vår är "under construction" kan man väl säga. Eller den har nog inte ens kommit in i den fasen ännu då vi prioriterar annat för tillfället. En symaskin ska i alla fall införskaffas snarast för julklappspengar. Sen vill jag köpa en korkplatta och klistra på vår världskarta och pinna ut resemål vi varit på gemensamt, för sig och önskeresemål på. Den ska upp nånstans på nån vägg i lägenheten. Kanske passar här? Den kartan köpte vi för många år sen men då vi bott i andra hand så pass länge har vi inte kommit nån vart. Det har liksom inte funnits någon mening då vi inte kunnat sätta upp saker på väggarna. En annan dröm är en iMac som ni skymtar på några av bilderna. Skärm och dator i ett, allt trådlöst - "Desktop Nirvana" som de själva marknadsför den som. *Dreggel* Jaaa, vi får väl se vad ekonomin tillåter i framtiden... Sen ska det kirras bra förvaring för alla mina tyger, garn och pysselgrejer. Ett spännande projekt med andra ord då förvaring och utrymme inte är vad vårt gäst/arbetsrum direkt bjuder på.

Idag jobbar G medan jag är ledig. Tänkte dock ta tillfället i akt och ta tag i lite saker. Så idag ska jag fila på mitt cv, söka en massa jobb, iväg in till stan för inköp av de sista julklapparna (firar med mina päron imorgon) och kanske även nått till mig själv? Sen hem, fortsätta söka jobb och träna lite. Så dagen kommer gå i ett så det är lika bra att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar