fredag 30 december 2011

NEW YEARS EVE




Jag och G var och såg New Years Eve igår på bio. Så där lagom härlig och pepp inför ett nytt år. Fira det år som varit och förväntan inför vad 2012 kommer att bjuda på. Härligt!


2011 är ett år jag kommer minnas, 2011 var mitt och G:s år. Den 17 mars firade vi 4 år tillsammans och detta firade vi rejält den 19:e med att gifta oss. Vigsel i Stadshuset, middag på restaurang med våra föräldrar, syskon med respektive och mor- och farföräldrar. Sen bodde vi på hotell en natt och åt frukost på rummet och badade i uppvärmd utomhuspool på takterrassen. Några dagar senare åkte vi på vår månadslånga honeymoon till Filippinerna och hade det helt underbart. 1 juni i år flyttade vi in i vår alldeles egna och nyproducerade lägenhet. Här trivs vi så himla bra och vi håller fortfarande på att boa in oss. Sommaren bjöd inte på så många lediga dagar men vi njöt av svensk sommar till fullo. Den 20:e augusti firade vi kärleken med alla släktingar och vänner med stor fest. Bästa festen ever! I början på oktober hälsade vi på bästa syster i Holland som bjöd på strålande sommarvärme. Några dagar efter hemkomst åkte jag och G på en välbehövd semester till Madeira. Madeira är en fantastisk ö som jag verkligen rekommenderar alla att åka till. Jag och en kollega beviljades stipendium och åkte till New York för att byta erfarenheter och hämta inspiration i slutet på november. Jag hann även umgås en del med vännerna J & J och fick även möjligheten att fira en äkta amerikansk Thanksgiving i en liten amerikansk småstad. Den 3:e december fyllde jag 30 och detta firades både i London, Somerset och hemma i Stockholm.


2011 har verkligen varit ett händelserikt och kärleksfullt år. Måste nog säga att det varit det bästa året hittills i mitt liv :) Har självklart massa önskningar och förhoppningar om 2012 också men det får framtiden utvisa. Jag hoppas främst på ett ganska lugnt år, där saker och ting bara faller på plats. Känns behövligt. Nu vill jag ta det lite lugnt och stressa mindre (eller inte alls).


Idag ska vi fira jul, för tredje gången, denna gång med mina föräldrar. Men innan dess blir det nog mest hemmamys med allt vad det innebär (jobbsök, tvätt och städ).


Njut av det sista 2011 har att erbjuda, blicka tillbaka på året som varit och se fram emot det nya!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar