onsdag 1 april 2009

spring time baby!

Igår var jag som sagt över till föräldrarna, satte mig där och fixade ihop ett snyggare och uppdaterat CV, yeah! Jag hann även med en stund i solen och enligt mig var det årets första vårdag i Sthlm igår, andra har sagt det tidigare men jag säger att det skedde först igår. Först och främst av den anledningen att jag igår hade permiär för en tunnare jacka, inga handskar och mina guldiga sneakers! :) Satt på föräldrarnas verande och mumsade lite glass, då kan det se ut så här:







Idag har jag dock inte gjort annat än att sökt jobb, tar ju hur mycket tid och energi som helst, helt galet! Först leta reda på annonser på alla 711 olika sidor, sen formulera en bra ansökan just för detta jobb med motviering och hela baletten.. snacka om att jag är slut i huvudet! Men nu har jag för första gången sökt jobb "på riktigt" känns helt galet läskigt, nu kommer jag ju definitivt bli besviken om jag inte blir kallad till intervju och dyl.. urk! Ooo, jag har ju sökt riktigt bra jobb, eller sånna som verkar riktigt roliga och givande vilket med all säkerhet bara betyder att det är fem miljoner andra personer som sökt det också, och alla de där fyramiljonerniohundranittioniotusenniohundranittionio personerna lär med all säkerhet vara mer kompetenta än mig.. buhu..

Uppsatsen då.. well, it's on hold eller nått! "Det löser sig!" Mmm.. just ja, så att eh.. jag ska nog gå och köpa lite gottigt till min sjuka man nu!

Tjillevippen!

2 kommentarer:

  1. Ingen annan som har bättre meriter än dig, iallafall inte på personliga kvalifikationer :)

    SvaraRadera
  2. haha, sött av dig! vi får se helt enkelt, nått tycker jag väl att jag borde kunna få, men det känns svårt att skriva ett bra CV som på nått sätt "sticker ut ur mängden" eller vad vet jag? Men jag har ju inte mycket att skryta om direkt ;)

    SvaraRadera