söndag 21 november 2010

Christmas spirit


Känns lite dumt att köpa på sig en massa julgrejer när vi ska flytta nästa år. Men lite känner jag ändå för att införskaffa. Mycket med julen för mig är dofter. Så jag ska köpa några hyacinter. En julstjärna och några julgranskulor vore mysigt, men jag håller mig nog till hyacinterna. 


I fredags var vi och såg Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1. Mycket bra, känner dock att jag borde ta och läsa sista boken på nytt. Skulle dock hellre vilja åka The Wizarding World of Harry Potter, lovely! G tyckte att vi kunde spara den resan tills vi har kids men det det tycker inte jag, för att våra framtida kids ska kunna få ut något av det måste de vara säkert minst 10 år och så länge orkar jag inte vänta. Och med största sannolikhet är inte HP det coolaste för kidesen då. 


Igår skippade jag yogan och njöt av en riktigt lång och väl behövd sovmorgon. Därefter en fika på stan med en gammal kompis jag inte träffat på väldigt länge. Kul att prata om gamla minnen och vad som hänt sedan dess. Ibland är facebook riktigt bra. På kvällen blev det förfest gånger två. Tanken var att se Yelle på Debaser Medis men kön var galet lång så vi skippade det helt enkelt och åkte hem.


Idag har vi mest slappat, ätit sconesfrukost och nu CSI. Lite senare blir det lussebullsbak, lite plock och sen sy. Sen lite mat och kanske en film. 


Det var den helgen, längtar redan till nästa! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar