onsdag 24 november 2010

Mitt i veckan

Veckan började fint min att jag för första gången på väldigt länge gick på min yoga-kurs. Där fick jag meddelandet att det endast är två gånger kvar. Ojdå. Men får ju gå på drop-in-pass för de gånger jag missat.

Igår blev det minusgrader och senare snö vilket resulterade i förseningar i busstrafiken. Jag stod och väntade på bussen i 40-minuter. Det var visserligen bara -1,1 grader men det blåste så in i h-vete så det kändes som minst -15. Var rätt frusen när jag kom hem, men det var inget ett varmt bubbelbad med en badbomb i jazzuccin kunde fixa.

Ikväll är det konstutlottning på jobbet, jag är inte med men det bjuds ju på bubbel och mat så det blir trevligt. Är inte så mycket för sån här konst. Edast två "verk" som jag överhuvudtaget skulle kunna tänka mig att hänga upp på min egen vägg och de är två svartvita fotografier.

Imorgon har jag utvecklingssamtal. En kollega hade det igår och hade då även pratat om mig och krävt att jag skulle få fast tjänst redan nu (har sedan tidigare muntligt avtal att detta ska ske till våren). Chefen hade då sagt till min kollega att det inte enbart är han som kan bestämma det, utan att det även är upp till mig om jag vill vara kvar. Min kollega hade då fått panik av tanken på att jag skulle kunna försvinna. Jag lugnade henne dock genom att meddela att jag inte har för avsikt att försvinna inom den närmsta tiden.

Lite roligt.

Har även bokat in en tid hos optikern som kommer förbi här på fredag. Lika bra att kolla när jag får möjlighet plus att jag inte riktigt trivs i de glasögon jag har framför datorn. Så hoppas på ett par lite finare.

Nu ska jag jobba vidare och titta ut över det vinterland som skapas utanför mitt kontorsfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar