måndag 13 december 2010

I do, I do!



Då är äntligen flygbiljetterna bokade och betalda. Lördagen den 26:e mars klockan 10:10 går planet till Manilla, Filippinerna via Amsterdam. Vi är åter i Sverige den 22 april 23:00.


Vi försöker ju (jag är dock inte så bra på det dock) att hålla saker och ting lite hemligt. Så jag tänkte att det kanske vore bra för mig att starta upp en ny blogg som jag kan dela med mig av allt på men inte berätta för någon om att den finns förens vi skickat ut inbjudningarna.


Jag och Gustaf kommer nämligen att gifta oss lördagen den 19 mars, klockan 17:50 för att vara exakt, i det Ovala rummet i Stadshuset. Endast vår närmsta familj (föräldrar och syskon) kommer att närvara. Efter vigseln har vi tänkt att gå ut på restaurang (har inte bestämt vilken än men vi har väl en tanke om vilken typ vi vill iaf) för att fira. En natt på hotell Clairon Sign blir det nog för G och mig också. Sen är det bara en vecka kvar tills vi åker i väg på en fyra veckors lång honeymoon!


Än så länge känns det inte som att det är så mycket som behövs fixas, förra helgen träffade vi guldsmeden, Annika Bertilsdotter, som ska göra våra ringar och gjorde beställningen. Jag har varit och tagit mina vaccinsprutor som jag ska. Eftersom jag fyller 30 nästa år är det dock dags för mig att fylla på för polio, difteri och stelkramp så jag tänkte nog ta och fixa det efter jul- och nyårshelgerna så jag har det gjort. Mitt pass går först ut 2015 så det är lugnt. G ska försöka fixa nytt idag efter jobbet. Efter nyårshelgerna måste vi till Fillippinska ambassaden för att ansöka om visum då vi kommer att stanna i landet i mer än 21 dagar.


Klänningen ska jag så klart sy själv. Tyger och sånt är redan inköpt men syr än så länge endast på min mall så jag vet ännu inte om det är något i mitt egen-ritade mönster som behövs ändras. Hade ju planerat att bara vara hemma och sy i helgen som var men vaknade sjuk i lördags morse. Så nu är jag hemma från jobbet. Kostym och det till G har vi tänkt kolla efter på mellandagsrean. Så vi hoppas kunna göra ett (eller flera) klipp då!


Så inför vigseln och resan har vi koll på det mesta. Efter vigseln så kommer vi att skicka ut inbjudningskort då vi tänkt fira detta med en fest på G:s land den 20:e augusti. Där har vi inte så stor koll på saker och ting än. Men det som behövs fixas är mat (tänkte köra på caterad buffé), tårta (har preliminärbokat Linda från holy sweet!), dryck, bord, stolar och porslin och sånt och så måste vi fixa nån form av musik. Men som sagt, det där är något vi får ta tag i under våren. Bara det att vi då gifter oss, åker i väg på resan, har inflyttning i nya lägenheten 1 juni osv. Så det kommer nog bli tight med tid. Men det fixar vi! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar