fredag 31 december 2010

A year has gone by...

2010 har gått väldigt snabbt. Året har bjudit på både trevligheter och en del sorgliga saker. Det jag främst kommer minnas med 2010 är att vi skrev kontrakt för vår lägenhet (som vi fortfarande inte flyttat in i), vår Egypten-resa, när jag fick nytt jobb, semestern på sommaren som bjöd på sol, värme, vänner och trevlig Sverige-semester. 


Här kommer min lilla års-resumé av år 2010: 


Januari - Firade in det nya året sjuk, men ätandes hummer och drickandes champagne i en stuga utanför Huskvarna i trevligt sällskap. Var på bröllopsfest i Jönköping.  Syster  kom hem från Holland.


Februari var kall och mycket förseningar på pendeln (som vanligt alltså). Var sjuk (igen!) och shoppade en antik symaskin.


I mars firade jag och G 3 år tillsammans ♥. Jag kom på den väldigt briljanta idén att ta ut flex-ledigt några måndagar och fredagar i mars och april vilket resulterade i att jag endast jobbade typ 3 dagar i veckan under fyra veckor (det var påsk också). Sånt borde man göra oftare. Började söka nytt jobb.


1:a April skrev vi kontrakt för vår lägenhet, lycka! Under april månad var jag på två intervjuer på min nuvarande arbetsplats och en intervju för en annan liknande tjänst (som jag tackade nej till och sen fick reda på att en annan på min dåvarande arbetsplats fick jobbet!).


Maj - Valborgshelgen var vi i Visby på Gotland med J & J. Sightseeing och väldigt god mat. Åkte till Sharm-el-Sheikh på en veckas semester. Snorklade, solade, badade och red kamel! Tackade ja till mitt nuvarande jobb.


Juni - firade  G ♥ med att vara ute med mina elever på Birka och hade strålande väder och jättekul. Det var min sista gång som läxhjälp. Tråkigt, men det funkar helt enkelt inte med mitt nuvarande arbete. Skrev kontrakt för mitt nuvarande arbete. Mamma och pappa fyllde 50 år! Vi påbörjade vår semester i samband med midsommarhelgen som vi firade på en herrgård utanför Huskvarna. Vi satt utomhus och åt middag och jag kommer faktiskt inte ihåg när (om det någonsin) det var så fint väder senast, fab! Var i Kimstad och hälsade på då nyblivna tvåbarnsföräldrar.    


Fortsatte vår semester i juli med ett par dagar i Stockholm. Åt på restaurang varje dag, var på Skansen, solade och badade. Var på G:s kompis landställe utanför Valdemarsvik, sen på G:s land utanför Sävsjö, vidare till Halmstad och Tylösand och avslutade semestern med en helg i Göteborg. J & J flyttade till NY, USA. :(


Efter semestern blev det snabbt augusti och jag inväntade mest september då jag började mitt nya jobb. Försökte nyttja de sista sommardagarna. Badade vid bryggan där vår nya lägenhet ligger. Finaste Cleopatra somnade in. Jag och G försökte oss på ett socker-förbud. Vi klarade 3-4 dagar och det slutade med ett socker-frosseri. (Såklart!)


September kom och jag påbörjade min nuvarande tjänst. Lärde mig en massa nytt och lärde känna massa nya människor. Väldigt givande och bra. Valet fick inte det resultat jag hade hoppats på. Var på G:s land och plockade svamp och åt kräftor.


I oktober månad blev jag (äntligen) klar med min fina halsduk. Promenerade mycket runt stan och hemma. Var en sväng i Jönköping och på inflyttningsfest hos några vänner som köpt hus. Gjorde val till vår lägenhet.


November var en riktig jobb-månad. Nya systemet sattes i verk med allt vad det innebar. Var på en synundersökning hos företagets optiker och fick reda på att de glasögonen jag hade innan var alldeles för starka, är inte alls så astigmatisk som tidigare optiker alltså konstaterat. De glasögonen jag har haft i ett år är alltså rent av skadliga för mina ögon. Bakade väldigt goda lussekatter.


I december firade jag min födelsedag på allra bästa sätt. Ledig, massage på Centralbadet, lunch med syster, middag på stan med G. Fick nya glasögon, vilken skillnad! Bokade äntligen biljetter till Filippinerna. Fick oväntat paket från USA. Var sjuk (som vanligt denna månad, men lyckades iaf att inte pricka in min födelsedag, julafton eller nyår - vilket jag annars tyvärr brukar lyckas med). Julafton firades med min familj. God mat och spelade Stockholmsspelet. Mysigt. Sista arbetsveckan på året var seg, ville nog mest vara ledig. Vilket jag är nu till 10:e januari. Nice!


Idag är det den 31 december och vi sitter nu i bilen på väg ner till Jönköping. Ska förhoppningsvis hitta nånting att ha på mig ikväll vid ett stopp på A6. Sista minuten eller vad?? Jaja... Ikväll blir det middag och "julafton" med G:s familj sen bär det av på fest och champagne med vännerna. Jag kommer att skåla och tacka för året som varit och välkomna år 2011 med öppna armar. Ser mycket fram emot just detta år! 


G O T T  N Y T T  Å R ! ! ! 


♥ ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar