lördag 22 januari 2011

THE DRESS




Får se om det blir någon klänning för mig då jag planerat att sy den själv men, tja, det går väldigt trögt. Eller det går rättare sagt inte alls. Jag har nog suttit med projektet två gånger. Syr fortfarande endast på min mall. Man skulle ju kunna tro att ett sånt roligt och spännande projekt som den egna bröllopsklänningen ska vilja få mig att sätta mig framför symaskinen varje dag. Men icke!  Att sy på mallen känns än så länge helt ok, men jag är livrädd för den riktiga. Jag har köpt jättefint silkestyg. Tunt, jättetunt. Så varje nålstick gör ett synligt hål. Inte tal om att sy fel och sprätta upp med andra ord. Läskigt, ångestframkallande. Inte något bra för mig med andra ord.


Men jag vet att det kan bli hur bra som helst, verkligen jättebra. Enda sättet att få en klänning som jag vill ha. Och hur härligt kommer det inte att kännas när jag står där på vår dag och är fin i min egensydda klänning. Jodå, det blir nog till att sy lite imorgon minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar