lördag 29 januari 2011

A woman's right to shoes

Rättighet eller inte. Något måste jag, eller vill jag iaf, ha på fötterna när vi gifter oss. Frågan är bara vad? Först var jag inne på vita tygskor. Jag tycker att det är bland det finaste som finns. Och både jag och G har haft det på bröllop (till andras förskräckelse). Men G vill inte ha det, och jag hade tyckt att det var okej om vi båda bar det, som att det var vår grej liksom. Men själv funkar det inte lika bra tycker jag. Men då går helt plötsligt platta skor fetbort. Helst vill jag ha öppna sandaletter då jag tycker att det är allra finast. Men så gifter vi oss ju i mars och då kan det ju faktiskt lika gärna vara metervis med snö. Men vi kommer ju att ta taxi till Stadshuset och till restaurangen så då kanske det inte har så stor betydelse.


Om det blir sandaletter eller liknande går färgerna svart och vitt bort. Silver eller guld har jag varit inne på, men de får då inte se för plastiga ut. Annars är jag lite inne på ett par i färg för att pigga upp outfiten lite (inte för att den är boring i sig, snarare motsatsen, men fint med en liten färgklick). Eller något mer neutralt som nude/beige. Faan va svårt det ska vara! Det får nog bli så att det blir dem jag hittar som känns rätt och som jag kan använda annars också.


Hittade det perfekta paret i sensomras och är fortfarande irriterad på mig själv som inte köpte dem,  tänkte då att det var alldeles för tidigt, jag hade ju inte bestämt klänning än osv. De är ju neutrala och jättefina och hade passat till allt, särskilt klänningen det blir! 
S U C K...


Askungensko från Dune.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar