torsdag 22 september 2011

Jag kan, jag vill, jag ska!

Ett virrvarr blandat med total blackout. Det är ungefär så min tankeverksamhet ser ut just nu. Och att mitt i detta känna en sån stor övertygelse över att vara på fel ställe, ha fel tjänst med fel människor. Jag vill göra något, jag vill göra skillnad, jag vill göra stordåd och vet att jag faktiskt är kapabel till det. Men istället sitter jag och gör sånt som snarare gör att jag går baklänges i utvecklingen. Jag står inte ens still. Jag tar ett steg bakåt i princip varje dag som går. Detta gör ju att alla de tankar jag har, det driv, det engagemang mattas av. Om man inte får möjligheten, om man inte får visa vad man går för, då blir man tillslut apatisk och stannar i ett stadium jag inte ens vill tänka på att hamna i. Inte när jag är 29 och redo att visa vad jag går för. (Jag skriver man för att jag inte menar mig själv, jag är inte där, inte än i alla fall)

Så nu ska jag försöka samla mig, koncentrera mig och klämma ut lite visa ord om mig själv, mina erfarenheter, min kompetens och vad jag vill göra. Detta ska jag sätta på pränt för att formulera, ett förhoppningsvis, grymt personligt brev som gör att jag ror i land en tjänst som jag vill ha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar