söndag 18 september 2011

Nail polish

Jag har alltid målade naglar, både på fötterna och händerna. Starka färger, glitter, glans är bekant för mig men jag går inte längre än att jag målar tå- och fingernaglar i olika färger eller ibland till och med olika färger på varenda nagel. Jag skulle vilja gå ett steg längre men jag är ju ingen nagelterapeut och har endast gått till en en endast gång i hela mitt liv och det var när vi var i Filippinerna. Och det var ingen bra upplevelse kan jag säga, mina naglar har nu nästan växt ut helt igen efter den upplevelsen.


Men jag känner att jag någon gång skulle vilja våga gå och få naglarna fixade inför något speciellt event. Var lite inne på att minx:a mina naglar guldiga inför vår bröllopsfest men jag har lite svårt att tycka att det är värt pengarna. Men det vore kul! Lite inspirationsbilder har jag iaf samlat på mig.



Amerikanska flaggan vore kanske lite mycket, men varför inte svenska?




Körsbärsblom






Vart hittar man nagellack med stora glitterflagor i? Jag letade som en tok inför vår bröllopsfest men hittade inget i butik. Har visserligen inte kikat på nätet.



Godis!





Minx







Glitter ute på topparna



Tropiska naglar





Matt nagellack har jag inte heller sett. Ger riktigt häftig effekt!



Mer glittriga toppar




Adidas



Space





Glansigt nedtill och matt upptill, också en häftig effekt om du frågar mig.

Själv lackade jag både tå- och fingernaglarna med mitt lack Space Cadet från Orly.


Det skiftar i allt från lila, grönt och brunt. Det liknar nagellacket Camoflage från MUS som jag hade för några år sedan som var mitt absoluta favoritlack med som tyvärr inte finns kvar i deras sortiment. Lacket från Orly är dock mer svårtäckande, har målat tre lager men det blir fortfarande inte helt täckande, så det är en stort minus. Och sen är det Orly-lacket mycket glittrigare än det från MUS. Som ni kanske förstår föredrar jag det från MUS, men det finns ju som sagt inte kvar.

Nu ska jag sluta skriva om nagellack och bestämma vad det blir för middag här hemma och gå och handla det som behövs. Pratade med G nyss och han hade köpt några scrubs från Sephora. Mint är vår favorit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar