söndag 18 september 2011

UPPFÖLJNINGSSAMTAL PÅ G

Pratade lite kort med min chef härom veckan. Kom väl inte direkt fram till något specifikt där och då då mötet i stort handlade om andra saker. Men har nu iaf fått reda på att vi ska uppföljningssamtal efter medarbetar/lönesamtalet i våras nu i oktober. Så då har vi 2 timmar utsatt att prata igenom min framtid på organisationen och vad jag vill göra och vad det finns för möjligheter. Så det känns iaf bra att det är bokat. Sen får jag se vad det mynnar ut i.


Min chef har också meddelat att han går på 12 månaders föräldraledighet från och med mars/april 2012. Jättebra och kul för honom, verkligen, men jag kan bara tänka på det i den avsikten hur det påverkar mig. Och jag tror inte det är bra för mig alls. Hela organisationen skulle nog må bäst om jag sitter precis där jag sitter idag. Och den personen som tar över som min chef kommer inte alls arbeta för min sak på samma sätt som min nuvarande chef. Han vet ju allt, vad jag kan och vad jag vill och så.


Men på ett sätt känns det bra också, då har jag en tidsplan, att efter nyår måste drastiska saker ske och mitt arbete mot en ny roll/tjänst måste påbörjas redan då för att kunna implementeras tills dess. Och det känns ju väldigt bra. Hoppas bara min chef håller med mig när vi ska prata i oktober. Annars har jag svårt att se ljuset i tunneln.


Sen har jag och en kollega ansökt om stipendium för en studieresa till New York till våren, nu är det ju inte alls säkert att vi blir beviljade, men det är något jag verkligen hoppas på. Jag vill verkligen utvecklas och träffa de organisationer vi har kontaktat och bli inspirerade.


Ingenting mer att rapportera just nu, utan avvaktar med alla tankar och funderingar till oktober. Och det behövs nog då det är rätt körigt på jobbet nu, och det är jag glad för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar