torsdag 22 september 2011

TIME OUT


Jag vill, behöver och är i behov av en time out. Skingra mina tankar och fundera över hur jag ska göra. Fast det vet jag ju egentligen redan och har tagit fram en strategi. Jag är en person som är i stort behov av ventilering. När allt är snurrigt och jag inte vet vad jag ska tycka och tänka så pratar jag, med min man, min familj och mina vänner. Och helt plötsligt skingrar sig alla tankar och det som blir kvar blir väldigt tydligt och jag vet precis vad jag vill. Att saker som kan ses så svåra ena sekunden kan ses fullkomligt glasklart nästa. Det är verkligen det bästa! Sen behöver ju inte saker ske min väg, men jag har i alla fall kommit fram till vad jag vill och vad jag ska göra. Sen vad resultatet av detta blir vet jag inte i dagsläget. Spännande, spännande!


Det här med att bli visare med åren, jo men visst, trodde bara inte att det skulle vara så tydligt. Men de svåraste sakerna är ibland de enklaste. Vad vill jag? Vad får mig att må bra? Vad vill jag göra med mitt liv? Vad är viktigt för mig? Och bara med den kunskapen kan man ju ta sig hur långt som helst om man vill. För att man kan ju inte, och jag tycker heller inte att man ska utgå från någon annan än sig själv. Vi har ett liv att leva och då gäller det ju faktiskt att leva det till fullo och fylla det med saker som man mår bra av.


Jag har lite mer skrivande och fix att göra de närmsta tiden men jag ska även se till att ta pauser av både kortare slag och lite längre semester.


Ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar