tisdag 15 september 2009

arbetsintervju via telefon?

Ja, det hade jag precis. Nån form av arbetsintervju via telefon. Jag kan berätta att det finns en anledning till att detta inte görs - det är helt enkelt inte bra alls, inte överhuvudtaget! Men det kändes lite som om det var meningen. För det första så kändes det som jag störde personen i fråga som om jag upptog hennes tid. Hon sa uttryckligen att de erfarenheter jag har inte var de arbetsuppgifter som tjänsten innebär och att ALLA andra sökande arbetar med dessa frågor idag - alltså har mer kompetens och erfarenhet. Men personen i fråga berättade så snällt för mig att om någon av de andra skulle "falla bort" så kanske ju jag skulle bli aktuell. I så fall skulle personen i fråga höra av sig inom en månad. Tack och hej!

- Men tack och nej tack! Jag skulle inte vilja sätta min fot på den där arbetsplatsen med henne som chef och varför skulle de ens vilja anställa mig eftersom jag inte ens har den kompetensen som krävs? Varför la personen i fråga ner dyrbar tid på att ens ringa? De har ju uttryckligen andra sökande som både har mer erfarenhet och kompetens och dessutom arbetar med dessa frågor idag!

Helt oförståeligt. Hade jag inte haft en vän som faktiskt arbetar där skulle jag i princip bett henne dra åt helvete, aldrig att jag skulle vilja arbeta där!

Nu skulle jag nästan behöva lite glass, godis eller cola men får väl kör på lite extra kramar och mys när G är hemkommen vilket jag hoppas blir snart.

1 kommentar:

  1. lät ju inget vidare... själv har jag gjort fyra intervjuer per telefon idag, haha. inte optimalt, men tryter tiden får man ta till de medel som bjuds.

    SvaraRadera