fredag 7 augusti 2009

one year later

För nästan exakt ett år sedan arbetade jag min sista dag på min tidigare arbetsplats för att återgå till mina studier och läsa klart mitt sista år. Här sitter jag nu, ett år senare, lite visare, lite klokare (?). Detta har jag dagen till ära firat med att söka vikariat på samma arbetsplats. Är knappast den enda tjänsten jag sökt idag, eller den senaste tiden. Känner (med viss ågren) att det kanske kan vara lättare att få jobb på en arbetsplats där man har viss kännedom och framförallt att de har viss kännedom om mig. Detta är inte direkt mitt förstahandsval men jag börjar riktigt klättra på väggarna här hemma och ETT jobb är bättre än INGET. Och så fort den tanken slagit mig försvann all ågren snabbt som vinden! Jag ser inte detta som mitt mål, men allt för en framåt, även om man kanske tar ett steg tillbaka. Jag skulle tycka att det vore intressant att läsa medie- och kommunikationsvetenskap. Jag skulle tycka att det vore kul att testa min "affärsidé". Alla dessa tankar. Alla blickar framåt. Och kanske är det just att ta ett steg bakåt som för mig framåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar