onsdag 19 augusti 2009

what to do, what to do?

Jag har kommit in på en utbildning jag vill gå. Medie- och kommunikationsvetenskap i ett år. Men i Linköping. Eller jag sökte den visserligen bara i Linköping. Efter sista ansökningsdatum så kom jag nämligen på att det vore intressant att läsa (rättare sagt alla de intressanta jobbannonserna var åt det hållet) och då var det enbart LiU som välkomnade en sen ansökan. Och nu har jag alltså kommit in. Hade jag haft ett jobb hade det varit en sak. Men nu har jag inte det. Och jag klättrar på väggarna här hemma. Men L I N K Ö P I N G! Det är lååångt bort. Pallar jag att plugga mer? Pallar jag att pendla mer? Arbetssökande VS. Plugga. Det är frågan.

What to do? What to do?

4 kommentarer:

  1. Söka jobb samtidigt som du pluggar? :)
    Tycker det låter som en utmärkt idé, speciellt om jag blir kvar här :D

    SvaraRadera
  2. Du borde sökt här i Jkpg så kunde ni ha flyttat hit ;) /Malin

    SvaraRadera
  3. Kolla hur många reserver det är på utbildningen på SU. Eller det kanske inte funkar alls i och med att de inte ens ville ta emot en sen ansökan. Om det är något som du verkligen vill plugga och om du tror att det är bra timing nu så är det kanske värt det. Men det suger att pendla så länge och vara borta från sin partner så många timmar...

    SvaraRadera
  4. Emelie - Well, du är ju inte i Linköping! ;)
    Malin - Ja, det hade varit ngt, men jag tror inte G är så sugen på att lämna sitt jobb... än! ;)
    Joanna - Precis, inga reserver i Sthlm, då hade det varit lugnt. Men nu lutar det åt att iaf åka ner i nästa vecka och kolla läget så får jag se :)

    SvaraRadera