måndag 31 augusti 2009

effektivitetsmåndag

Sökt jobb. Varav ETT som jag verkligen vill ha. Men här tas inget ut i förskott - jag kör mer på "det-finns-ingen-chans-att-jag-får-komma-på-intervju-eftersom-det-finns-så-många-med-mycket-mer-erfarenhet-än-jag"-taktiken. Får se hur det går. Lämnade den på den aktuella arbetsplatsen också. "Utklädd" i byxor och kavaj och strikt knut. För det är så en arbetsgivare vill att man ska se ut va? Ehhh...

Rensat hela garderoben - slänga, spara, ge bort. Frågan är om jag inte också ska försöka kränga lite skit på någon säljsida. Arbetssökande som jag är så är alla bäckar små större än ingenting. Ja - så får det bli!

Nu blir det snabbmiddag bestående av pasta och pastasås gjord på spenat, vitlök, creme fraiche, salt och peppar. Snabbt, enkelt, gott! Sen ska jag möta upp G i stan och se District 9. Vad har jag givit mig in på? Well, det går nog bra det där.

Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar