lördag 21 mars 2009

allt och ingenting

de där quiz:en på fejjan är ju verkligen döden för en när man ska sitta exempelvis och transkribera.. för då behöver man ju gärna lite paus då och då.. och vad passar då bättre än lite hjärndöd aktivitet? svara på dumma frågor, klick klick, få ett dumt men kanske lite roligt svar? Well.. tillräckligt givande ändå för att jag skulle svara på femtioelva quiz nyss.. kan ha att göra med att jag inte gillar tanken på att transkribera en lördag. Men min tanke med det var ju att det skulle vara såååå sköööönt att vara heeeelt klaaaaar med den. Vore så skönare med utgång senare ikväll då, middag, lite vin, lite dans kanske? som att fira lite, och ni vet ju att jag gillar att fira saker och ting!

Annars så har vi fått det tråkiga beskedet att vi måste flytta, vi som trivs helt galet bra i lägenheten, området, kommunikationerna, restaurangerna you name it! Suck, men vi var ju väl medvetna om att detta skulle kunna ske, så nu letar vi alltså fibrilt nytt boende, vilket inte är det lättaste när vi är rätt kräsna ändå. Tanken är att det vore rätt skönt att kanske bo lite mindre, en tvåa för att dra ner på kostnaderna så vi faktiskt kan spara lite pengar tills det är dags att flytta till VÅR lägenhet.. eller den härliga tanken som slog oss i går att hyra en liten, liten stuga lite längre ut som har en lite lummig trädgård (har ju börjat läsa annonser och det är ju så de bäst beskrivs) och som har typ 50 m till vatten, bastu... jaa, det här tycker jag ju låter helt sjukt idylliskt och alldeles, alldeles underbart.. kan se mig sitta där i trädgården och finslipa på min magisteruppsats för att sedan grilla lite med vänner på kvällen.. ta ett dopp i det blå (senare under sommaren då)... men det verkar vara rätt krångligt att hyra stugor, de flesta hyrs bara ut under kortare perioder och med väldigt höga hyror, me no likey!

Well, the hunt goes on! Och jag har hittat en annan lgh, en fyra på 95 kvm (vadå mindre och billigare?!?!) i Gröndal (som jag typ velat flytta till sen jag började tänka på vart jag faktiskt vill bo), precis vid sjön Trekanten.. hmn.. well, vi får se, kanske ska kika på den imorgon!

Mest av allt så gillar jag stenhårt G:s påverkan på mig och mitt psyke, för ett år sen så skulle jag blivit ett nervrak av detta besked, typ, nu så ser jag det mer som han ser på saker och ting, som en positiv förändring, nya grejer som händer, ser det positiva i det hela, helt grymt jäkla bra! Tack älskling! ♥

2 kommentarer:

  1. Jag brukade jobba precis vid Trekanten ;) Det är fint därute och väldigt bra kommunikationer så kör på om ni får lägenheten!

    SvaraRadera
  2. Hihi, vad är "fibrilt"? Samma som febrilt, eller?

    SvaraRadera