måndag 30 mars 2009

not so much housewife today..



Näe, dagens matlagning går inge bra, har aldrig misslyckats med färskosten i palek paneer förut men nu tänkte jag laga storkok och alltså dubbel sats, verkligen ingen bra idé what-so-ever, när jag blandar i yoghurten och citronen i den kokande mjölken brukar det inte ta lång tid alls innan mjölken skär sig och jag kan hälla av vasslan och sila osten, men inte alls nu, mjölken skär sig inte alls... så nu tar det hundra år att sila och jaaa, vi får helt enkelt se och det överhuvudtaget blir någon paneer i palaken ikväll.

Annars är jag på språng, vidgar mina vyer och har tänkt om lite gällande magisteruppsatsen, känns bra att ändra sånt som inte känts hundra från första början.. fått svar på många frågor och lösa trådar som binds samman, me likey, nu ska jag iaf ta tillvara på det och skriva ihop lite och fixa och trixa för vissa saker har sin tid, om det inte görs nu så försvinner det, ur mitt minne and away, inge bra!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar