måndag 16 mars 2009

två flugor i en smäll eller?

30 % av magisteruppsatsen skickades in igår. Kan inte direkt påstå att jag är nöjd med vad jag lyckats slänga ihop, men som sagt; det är väl ändå bara för att visa att jag påbörjat mitt arbete och mina tankar och funderingar så jag kan få feedback på det, så det känns ju fint ändå. Solen skiner ute, härligt härligt!

Sökte ett riktigt intressant jobb för ett tag sedan, fick det inte såklart, men de erbjöd feedback på ansökan vid intresse, yes please! sa jag och imorse kom "domen". Skrev att min utbildning var väldigt relevant för den sökta tjänsten (yes! - bra beskrivning av den med andra ord OCH riktigt kul att höra att den är högst relevant!) och de ansåg att jag hade relevant arbetslivserfarenhet och viss påverkansarbete eller organisationsarbete men de hade gärna sett att jag gjort mer av det. Sen saknade de även en motivering till varför jag sökte jobbet och vad jag kunde tillföra deras organisation. Tyckte att det kändes riktigt bra att få lite feedback från en arbetsgivare som jag sökt jobb hos, var ju riktigt bra grejer att tänka på. Nog för att jag i dagsläget endast kör samma CV till alla, vilket kanske inte är så där jättesmart utan det kan ju som sagt vara bra att ha med motivering till varför jag sökt jobbet osv. Men det tar ju sånt tid!! Suck.. men ska ta tag i det där snart igen, typ i nästa vecka! (för den som är intresserad så sökte jag jobb som verksamhetskoordinator på jagvillhabostad.nu)

Nu till rubriken - var inne och surfade på min lokala sida på stockholm.se och hittade det här:

Välkommen till vårt kontaktcenter

Frågor om faderskap och färdtjänst

Telefon: 08-XXX XX XXX

Telefontid: måndag-fredag kl. 9.00-10.30.

Välkommen!

Faderskap och färdtjänst? De har inte olika enheter i Enskede, Årsta och Vantör, de arbetar kanske i bokstavsordning?

1 kommentar:

  1. att söka jobb tar sjukt mycket tid... det var ju toppen att du fick feedback, det är sällan man får höra vad ett företag faktiskt tycker om ens ansökningshandlingar. du kan alltid skriva om din cv och punkta upp exakt vad du har gjort på varje ställe så blir det antagligen lättare för dem att se att du faktiskt gjorde något av dina förtroendeuppdrag. gissa vem som har telefonintervju om 3 timmar? visserligen i seattle men ändå! yeah! kram!

    SvaraRadera