måndag 22 juni 2009

att göra dagen efter inbrott

Vi fick iaf tag på en låssmed som kom igår kväll och bytte låset åt oss - för den lilla summan på 2 500 kronor. Idag ska detta göras:

* spärra kort
* kontakta hyresvärd
* kontakta försäkringsbolag
* leta efter post i närområdet (ok med inbrott - men varför ta någon annans post?)
* invänta polisen som faktiskt ska göra en teknisk undersökning av lägenheten (helt oväntat med tanke på att de ej brutit upp dörren eller orsakat något förödelse i lägenheten)
* icke inbrottsrelaterat men lika viktigt: försöka få tag i UPS och se till att de inte skickat tillbaka min mini-PC till Polen (för det är ju det mest logiska alterantivet när man inte kommer in i porten - bra service!)
* borde kanske flytta ner min cykel i förrådet ifall att tjuven skulle få för sig att komma tillbaka och klura ut att nyckeln går till den.. kanske är onödigt - men å andra sidan är det bättre att ta det säkra före det osäkra. Polisen rekommenderade även mina föräldrar att byta lås (iom att mina nycklar till dem blev stulna)

Ska ta en välbehövd dusch också, sen kommer jag nog tillbringa dagen på balkongen iförd bikini och läsa en bok. Idag är inte en dag att ta tag i rester, jobbsök eller nya sommarkurser. Idag tar jag tag i måsten sen vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar